"ΜΕΣΑ ΛΟΡΔΑ , ΕΞΩ ΦΤΩΧΙΑ"


22-2-2010
Έκοβε που λέτε , βόλτες ο σοφός Θαλής ανάμεσα στις πυραμίδες , που είναι και μια χαρά τσουλήθρες για τα παιδιά, και κάτι αλάνια ιεροφάντες της Ίσιδας και του Ρα , τον λοξοκοιτούσαν όλο περιφρόνηση. Σταμάτησε ο Θαλής , κοιτάζει, μετράει με το μάτι τη μια γωνία με την άλλη, ρωτάει τους ιερείς και κλειδοκράτορες της γνώσης του Θείου, και της επιστήμης. Τι ύψος έχει η πυραμίδα; ''Α πα πα ρωτάνε τέτοια πράματα; του λένε οι ιερείς. είναι θείο μυστικό και δεν πρέπει να το ξέρουν οι απλοί άνθρωποι σαν και σένα "δεν σου λέμε". "Δεν μου λέτε" λέει κι ο Θαλής παίρνει ένα ξύλινο μέτρο το βάζει στη γη και μετράει το ύψος της σκιάς του, ύστερα την σκιά της πυραμίδας κάνει τα απίστευτα απλά Ελληνικά "φακιρικά", μαθηματικά -εμφάνιση εξαφάνιση κεφαλαίων, δανείων, off shore εταιριών και... Κύριοι η πυραμίδα έχει τόσο ύψος. Μα τι κάνει , κοινοποίησε το θεϊκό μυστικό; - αυτά που στην Ελλάδα τότε τα είχαν για τα παιδιά και για τους πρώτους μεζέδες στα συμπόσια... Δάσκαλος στον Έβρο το '60. Παρατήρησε ότι τα παιδιά με το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα, δεν προχωρούν στη μάθηση και αναγκάζεται να χάνει χρόνο διδασκαλίας για επαναλήψεις στα ίδια μαθήματα. Παραβλέπει λοιπόν, το τρόπο διδασκαλίας του υπουργείου, για τα δημοτικά σχολεία της χώρας και περνάει ένα δικό του το οποίο σε δύο μήνες τα παιδιά άρχισαν να αποδίδουν καρπούς μάθησης. Πέρασε τότε ένας επιθεωρητής από το σχολείο να ελέγξει πως "πάει" ο δάσκαλος στο δημοτικό σχολείο και όταν ανακαλύπτει ότι διδάσκει με δικό του σύστημα - έναντι του κρατικού (το οποίο ήταν ξύλινο και καθόλου ευέλικτο) τον επέπληξε για να τον επαναφέρει στην τάξη -της αταξίας και της αφυδατωμένης γνώσης προς τους μαθητές του. Φιλομαθής και με "καρύδια" ο δάσκαλος δίνει εξετάσεις και γίνεται με 15 μέρες - εκπαίδευσης κι αυτός επιθεωρητής. Το διάστημα αυτό ήταν στην Αθήνα σ ένα κολέγιο για να ολοκληρώσει τον κύκλο μετεκπαίδευσης. Ανακαλύπτει, ότι το σύστημα στο κολέγιο ήταν παρόμοιο με το δικό του. Ρωτάει από ενδιαφέρον γιατί; άλλως διδάσκουν στα κολέγια και άλλως στα δημοτικά της χώρας; Του λέει ο διευθυντής- Αγαπητέ, η γνώση είναι επικίνδυνη και δεν πρέπει να τα μαθαίνει όλα ο λαός- τα σπουδαία είναι για λίγους - γιατί φωτίζεται ο νους και έρχεται η Ελευθερία(Ποια; η γειτόνισσα;)